måndag 11 september 2017

Min lilla hästtjej

Jag gick på ridskola under ganska många år när jag var yngre och därefter hade jag en sköthäst i ett ridskole-stall som man fick rida på typ 1 gång per termin. Det var jag nöjd med, jag var i stallet och pysslade om hästen 3 dagar i veckan.

Vi bor på landet i ett område med väldigt mycket hästar och Isabelle har alltid visat intresse för att klappa och ge godsaker till dom. Hon har ridit på djurparker och liknande så fort hon har haft chansen och igår fick hon äntligen rida lite mer på riktigt.

Vi var på Kummingårdens ridlekis och en tur skogsridning. Hästen Mulle var snäll och en helt perfekt start för Isabelle. Hon älskade det och vill såklart rida fler gånger.





Mammas hästtjej 😍🐴

Nu har jag kollat upp lite ridskolor i närheten och tänkte att vi skulle testa lite olika "knatteridningar", de bokas per gång och man behöver inte sätta upp sig på en hel termin. På söndag ska vi till Örestads ridklubb och testa hur det är där!





Inga kommentarer: