måndag 18 september 2017

Mer dockhus

Nu börjar jag se första delmålet, de två översta våningarna, alltså en del av dockhuset, är väldigt snart klara. Dottern är så sugen på att börja leka, så jag tänkte göra klart denna delen så hon kan börja leka med den, och sen utökar jag med fler våningar när tid och ork finns.

Igår beslutade jag att det som från början var köket, skulle bli ytterligare ett sovrum och att köket skulle få flytta upp i det tidigare vardagsrummet. Jag har ett hus med 4 våningar, vilket hade gett 3 vardagsrum. nu blir det nog 1 vardagsrum, 3 sovrum och ett rum som kanske kan agera tonårsrum, gästrum eller kanske någon kombination med tvättstuga. Det är våningen längst ner bredvid garaget, så jag har lite funderingstid kvar :)

Igår blev i alla fall sovrummet (tidigare kök) tapetserat och fick nytt golv. Sängen är original och byrån är nyköpt, båda ska målas en gång till. mattan och "säng-goset" har jag virkat.


Här har köket fått ta plats. Jag är lite osäker på möbleringen dock.. men det lär väl ändå ändras på när dottern sätter klorna i det :)


Bara hallen som ska få tapeter och lite inredning också!



Inga kommentarer: