torsdag 29 juni 2017

Operation

Det har varit mycket den senaste månaden och jag har inte riktigt haft ork och lust med bloggen, så här kommer en liten uppdatering.

Jag har överansträngt/överbelastat mina diskar och har typ ont hela tiden, värst är det när jag sitter. Eftersom jag arbetar som administratör så kan ni ju tänka er hur mycket sittande det blir, och nej, jag har inte ett skrivbord som jag kan står upp vid. 

Jag har varit hos sjukgymnasten ett par gånger och gör övningar, som faktiskt hjälper och under helgerna känns det ganska bra om jag inte får för mig att jobba i trädgården. Nog om mig!

Vi har väntat på operation till Isabelle sedan mars och för två veckor sedan ringde dom mig och meddelade att dom hade fått ett återbud och att Isabelle var välkommen på operation den 22/6, dagen innan midsommar. Det tackade vi självklart ja till.

Isabelle var så duktig och på gott humör hela tiden.

I väntrummet

Knasiga operationskläder som var ganska fula och alldeles för stora tyckte Isabelle.

Innan sövning fick hon testa masken. Enhörning fick också testa
Isabelle gick själv in till operationssalen, på vägen fick vi vars en operationsmössa, Isabelle och enhörningen fick såklart lila mössor. Hon sövdes med mask och jag fick lämna operationssalen. Det var en olidlig men tack och lov kort väntan, innan jag fick komma in igen.

Operationen tog ca 30 min och sedan fick jag komma in till henne på uppvaket


Efter 2 timmars sömn väckte jag henne, så hon fick äta glass och titta på sitt fina diplom, självklart
specialgjort med en enhörning på! 3 timmar efter operationen fick vi åka hem.

Det var planerat att ta bort polyper och en del av mandlarna, men kirurgen tyckte inte att mandlarna var förstorade så dom rörde han inte. Hon har inte haft ont alls, hon har tom ätit bättre än innan och nu väntar vi på att se om även snarkningar och andning genom näsan blir bättre!



Inga kommentarer: