tisdag 12 februari 2013

Checklista


Jag är fortfarande sjuk.. var på jobbet halva dagen igår och sen gav jag upp och åkte hem. Idag är det vila, vila och bebistankar på schemat :) Jag har räknat på föräldrarpenning och fått någorlunda koll på allt. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag får en deltidssjukskrivning så jag slipper ta ut föräldrarledighet innan hon är född. På fredag ska jag till läkaren!

Jag har även fyllt i en checklista för att se vad vi har och vad vi behöver köpa! Känns faktiskt som att det mest är under kontroll nu :)


Vagn:
(x) Vagn - Brio sing svart med liggvagn, sittvagn och babyskydd
(x) Filt (har köpt några stycken och så har svärmor stickat ett par stycken)
( ) Åkpåse (tror inte att det behövs förren till höst/vinter?)
(x) Täcke/filt och kudde
(x) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil (den fina dinglisen)
(x) Reflex
( ) Skötväska (har nog bestämt oss för en från Stadium faktiskt)

Bil:
(x) Bilstol - Brio primo med isofixbas

Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke/filt
(x) Kudde
(x) Lakan
(x) Plastad frotté
(x) Påslakanset (har köpt två set med Nalle Puh)
(  ) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

Sköta om:
(x) Skötbord (kommer att använda diskbänken på badrummet)
(x) Skötbädd
(x) skötskydd
(x) Mobil
(x) Våtservetter
(x) Tvättlappar
(x) Blöjor
(x) Blöjhink

Äta mat:
(x) Amnings-BH (olika storlekar, vad kommer att passa?)
(  ) Bröstpump
(x) Nappflaska
(x) Flaskborste
(  ) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
(x) Haklappar
(x) Dreggelhaklappar

Bada:
(x) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
(x) Babyolja
(x) Badhandduk med huva
 
Kläder stlk 50/52
(x) Body
(x) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyamas
(x) Strumpor

Kläder stlk 56:
(x) Bodys
(x) Strumpor
(x) Pyjamasar
(x) VelourByxor
(x) Mössor
(x) Overall-tunn
( ) Overall-tjock
(x) Tossor

Mini-Apotek:
(x) Kräm mot röd bebisrumpa
(  ) Näsdroppar för spädbarn
(  ) Panodil, stolpiller för spädbarn
(  ) Febertermometer
(x) Kräm mot torr hud
(x) Idomin
(x) Barnolja
(  ) Xylocain

Övrigt:
(x) Filtar
(  ) Amningskudde
(x) Bärsele
(x) Babysitter
(x) Snuttefilt
(x) Nalle/gosedjur
(x) Nappar
(  ) Napphållare (hade jag tänkt att pyssla ihop själv)
(  ) Fårskinnspläd
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(  ) Babygym (vill svärmor köpa)



Marie

1 kommentar:

Josefine sa...

Jag har kanske bara fyra kryss på min lista, men vi ska på en baby&barn-mässa i gbg och hoppas kunna fynda lite där!