torsdag 6 december 2012

Barnrum

Det har börjat klia ordentligt i inredningsfingrarna nu, jag vill fixa barnrummet! Det är vårt "gästrum" som kommer att bli barnrum så det är egentligen bara att börja direkt. Vi har köpt lite möbler, men möblerna som fanns i rummet från början har inte hunnit omplaceras än så just nu är det dubbla uppsättningar möbler därinne. Richard har dock lovat att vi ska fixa det under julledigheten så jag kan gå loss där inne sen :)

En fin vit pjälsäng fick vi av min arbetskamrat, så den är på plats, det ska bara köpas en ny madrass. Vi har köpt en stor byrå så vi får plats med alla fina kläder :) och så har vi köpt en bokhylla (låg och lång) till böcker och leksaker mm. Möblerna är vita och sen blir detaljerna i färg, förmodligen flickiga rosa och lila om jag känner mig själv rätt!

Jag har så mycket idéer på saker jag vill sy och fixa själv så snart är det väl dags att påbörja arbetet, lite drygt 4 månader kvar nu bara!!


Expedit bokhylla - Ikea



Kanske med dessa förvaringslådor - Dröna - Ikea
Hemnes byrå med 6 lådor - Ikea


Marie

Inga kommentarer: