onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Idag är det, som säkert alla har registrerat redan, Skottdagen. En vanlig vardag och onsdag som alla andra, när man jobbar och som kanske går obemärkt förbi för de flesta. Men det finns ju folk som väljer att fria eller gifta sig denna dag och det är ju enligt gammal tradition den dagen som kvinnan får lov att fria till mannen. Eftersom mitt namn inte finns med som namnsdag och Marie har namnsdag den 28/2 så firade vi min namnsdag på skottdagen när jag var liten (nu blir det istället på Marie bebådelsedagen). Det finns ju även folk som är födda på skottdagen och bara får fira sin "riktiga" födelsedag vart fjärde år!

Ialla fall så händer det inget speciellt för mig idag, mer än att det då är onsdag och jag slutar tidigt! Funderar på om jag kanske ska ta en kort runda in på H&M innan jag åker hem och se om där finns något snyggt. Men sen blir det hem och laga Coq au vin till mig och älsklingen, skönt att göra det en dag när man har lite mer tid eftersom det tar en stund. Ska bli så gott!

Jag har blivit så dålig på att lägga ut bilder och det beror på att min mobilkamera är så dålig och det stör mig när bilderna saknar skärpa... ska försöka bättra mig om ni har överseende med lite suddiga bilder!?
Marie

Inga kommentarer: