måndag 30 januari 2012

Lyx-Lax!

Vi har ett jättegott recept på lax som Richard brukar göra. Vi åt det i lördags och det blev över så jag kunde ha med mig på jobbet idag. Kan inte hela receptet i huvudet men den innehåller i alla fall, zuccini & paprika som läggs i botten av formen och steks i ugnen en stund, lax ovanpå grönsakerna och sedan coctailtomater som stekts i vitlök, creme fraiche & vitt vin som hälls över laxen och sen toppas med pinjenötter. Serveras med ris. Väldigt gott blir det!


I morgon ska min och pappas lilla bil besiktigas och jag är lite nervös.. den har alltid fungerat bra och gått genom besiktningen men den börjar bli gammal och jag hoppas att det inte är något stort fel på den i alla fall. Det är både jobbigt för plånboken och för att man måste besiktiga om den. Så håll tummarna!!
Ungefär 1½ timme kvar att jobba nu och sen hem och äta Korv Stroganoff!

Ha en bra vecka!

Kram Marie

Inga kommentarer: