torsdag 10 november 2011

Pappas födelsedagspresent

Jag var så trött efter jobbet igår, trots att jag slutade tidigt, så jag åkte bara hem och satte mig i soffan! Men efter lite sen lunch och återhämtande fyllde jag på fåglarnas mat och plockade undan lite innan Richard kom hem. Då stack vi iväg till Staffanstorp direkt och till butiken Gunillas Glas. Pappa har fina tulpan-vinglas hemma med öresundsbromärket på, i frostat vitt. Han köpte dem när han arbetade på bron och han älskar glasen. Nu har det ju gått typ 10 år och han har bara två glas kvar. I år fyller pappa 70 år och jag tänkte att nya glas kunde vara en fin present till honom. Jag hittade alltså kvinnan som gjorde glasen och har beställt 8 stycken nya glas till honom! :)



Motivet är i stil med det här fast öresundsbron då



Glaset är tulpanformat och i stil med det här

Glasen är färdiga att hämta den 6/12 och då kommer självklart det färdiga resultatet här! Bilderna kommer från Gunillas hemsida!

Marie

2 kommentarer:

BloggMamman sa...

Vilken underbart present, det kommer han bli jätteglad för- det var ju verkligen tanke bakom den!
Kram
BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor o Mammaliv

Lina S sa...

Vilken bra present!