tisdag 6 september 2011

Dockskåp


Såg precis att jag har passerat 700 inlägg, inte illa :)


Jag har ett gammalt dockskåp på vinden hemma hos mamma och pappa som jag lekte med när jag var mindre. För många år sedan började jag renovera det men kom inte speciellt långt, men nu när mamma och pappa ska sälja sitt hus så måste jag hämta alla saker jag har kvar där och då kom jag att tänka på renoveringen av dockhuset igen... jag tänker att det kanske kan bli ett höstprojekt? Fast det är kanske är lite tidigt att renovera det nu, då kommer det ju att vara omodernt igen när jag får barn som är tillräckligt gamla för ett dockskåp... aja vi får se hur det blir med det, men i alla fall så surfade jag runt och kollade på lite annat och trillade rakt på styleroom.se och folk som renoverat sina dockskåp, och det blev verkligen superfint, jag är imponerad :)



Detta fint renoverade dockskåpet föll mig verkligen i smaken :) Här kan man se hela förvandlingen




Marie

5 kommentarer:

Mille sa...

Jag har tänkt göra precis likadant med mitt gamla dockskåp! Jag har fungerande lampor i det också, men det är 70-talstapeter och orangea heltäckningsmattor! Usch. Dela gärna med dig av tips sen, för jag gissar att du kommer igång före mig ;)

Jeanette magnusson sa...

Gud såå fint!! Du är så pysslig och duktig! Önskar att man hade hälften av din talang o pysslighet! Tänk så kul det hade varit att göra det med tjejerna och deras dockskåp....kanske en dag, än är det inte för sent :) kram på dig och slut aldrig pyssla!!! Jeanette

therese sa...

Sv: Tack! :)

jaså, har du gjort något som finns med i boken då? :)

Elin Gabriella - Mops, chihuahua och en liten prins i magen ♥ sa...

Åh WOW så fint :) Lite som Sims fast man jobbar mer med händerna ;) hihi,

Iittalas vinglas är verkligen superfina!

Kram

Sofie sa...

Just nu går jag bara på Folkuniversitetet via Arbetsförmedlingen, så det är inte studier, utan jobbsök. Men för att tjäna lite tid med Scoobi ska jag nog läsa upp mina gymnasiebetyg på distans. Och förhoppningsvis kan vi träna honom till att vara ensam lite bättre innan jag har läst klart.