onsdag 15 juni 2011

Vänta och vänta...

Det är många besked jag väntar på nu för att kunna gå vidare.. jag HATAR att vänta!!

Först och främst väntar vi på besked om när vi får flytta in i vårt hus, det blir senast den 1/8 men vi har frågat de nuvarande hyresgästerna om vi kan flytta in tidigare och väntar alltså på svar från dem. När vi har fått beskedet kan vi göra adressändring, säga upp mitt elavtal och min försäkring samt flytta Richards bredband, telefoni, digital-tv, försäkring och elavtal. Och jag kan börja packa på riktigt!

Jag väntar på besked från min hyresvärd angående godkännande av 2:a handsuthyrning av min lägenhet och när det är gjort kan jag och min hyresgäst Jonna skriva vårt avtal.

Sist men absolut inte minst så väntar jag på svar från transportstyrelsen. Jag gjorde en laseroperation på mina ögon för ett par år sedan och nu när körkortet ska förnyas (tänk att jag snart har haft körkort i 10 år!!) så vill jag ta bort villkoret på glasögon/linser. Det jag inte visste var att man först var tvungen att få bort behörigheten och sen förnya körkortet.. Körkortet går ut om en månad och jag vet inte hur lång tid det tar att tillverka körkortet sen så jag börjar känna mig smått stressad faktiskt! Måste nog ta och ringa dit när jag slutar idag!



Igår var jag och Richard på banken efter jobbet, vi öppnade ett gemensamt konto och beställde vars ett Visa-kort. Jag ska ha eget kortmotiv på mitt hade jag tänkt så jag vet vilket kort som är vilket, så nu ska jag bara hitta en fin bild också :).


Nu har jag bara 2 timmar kvar att jobba och sen ska jag försöka njuta lite av solen, kanske ta en promenad?

Marie

Inga kommentarer: