måndag 13 juni 2011

På bättringsvägen

Det har varit fortsatt snörvligt under helgen, för både mig och Richard, så vi har mest tagit det lugnt! I fredags mötte jag mamma för en fika hemma vid mig när hon hade fixat sina naglar (manikyren hon fick av mig i morsdag-present). Det är alltid mysigt att träffa mamma!

På kvällen kom Richard och vi åt god middag med gröna sparris inrullade i bacon till förrätt och en kasslergratäng till varmrätt. Sedan tog vi en promenad i det härliga vädert och hyrde film på vägen tillbaka. Vi kollade på halva filmen och sen var vi helt slut och gick och lade oss istället. Detta genererade ju självklart i att vi vaknade tidigt på lördags morgon. Vi åkte hem till mamma och pappa och hängde lite med dem i trädgården under dagen. På kvällen blev det ny promenad och film hos Richard.

I går åkte jag hem tidigt eftersom Findus hade varit själv under natten och Richard skulle iväg och lämna en dator på lagning och sedan spela Volleyboll. Efter en stund hemma, med strykning och städning så åkte jag till ÖoB och Biltema och handade lite kattmat och annat jag behövde och sen blev det lite läsning på balkongen innan kvällen. Det var skönt med en lugn helg och jag tror att det behövdes för att bli frisk, för nu mår jag mycket bättre! Det är bara lite hosta och snörvel kvar, men det brukar ju sitta i ett tag!

Nu är det en ny arbetsvecka och endast 18 arbetsdagar kvar till semestern!! Tjoho vad skönt det ska bli! Hoppas. hoppas. hoppas att vi får flytta in i vårt hus tidigare, de nuvarande hyresgästerna skulle disskutera det och återkomma till oss! Hade varit skönt att ha det mesta av semestern i vår trädgård :)

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: