måndag 20 juni 2011

Lite mer shopping

Ännu en helg har passerat och en ny vecka har börjat! Nu har jag bara 13 arbetsdagar kvar till semestern och det känns helt underbart faktiskt!


I lördags hade jag en fullbokad dag som började med tvätt klockan 8.00, under tiden jag tvättade passade jag på att färga håret och det blev mörkt igen, jag hade färgen hemma och jag trivs väldigt bra med den så så fick det bli. När tvätten var färdig cyklade jag ner till stan och lunchade med Christina och gick en runda i stan innan det var dags att fixa naglarna. När naglarna var färdiga var det bara att åka hem och göra sig klar inför kvällen. Jag åkte till Richard och vi hämtade upp hans föräldrar och åkte på födelsedagsfirande i Veberöd. Det blev en trevlig kväll med god mat och vi satt ute nästan hela tiden!


Trots en sen kväll vaknade vi tidigt igår och jag åkte hem till Findus. Jag passade på att städa lägenheten och planera lite inför flytten och sen kom Richard och hämtade upp mig. Vi åkte till ett par ställen och tittade på golv och bestämde oss slutligen för ett svart laminatgolv till sovrummet. Anledningen till att vi redan har köpt golvet är för att det ska läggas dagen efter vi flyttat in så det är färdigt när vi sätter sängen på plats. Vi åkte även till Nordsjö idé och design på mobilia och letade tapet. Det var verkligen inte helt lätt och vi var i butiken i säkert en timme och hittade till slut en som vi tycker om. Vi har inte köpt den en för det är ingen brådska med det men det är skönt att vi har hittat en som vi båda gillar. Tapeten ska fungera som en fondvägg i vardagsrummet, på den ena kortsidan där matbordet ska stå. Matbordet är svart och vi ville därför inte ha någon tapet som var för mörk.




Sovrumsgolvet från K-Rauta




Tapeten View 3167 från Boråstapeter. Bilden gör inte tapeten rättvisa då man inte ser alla mönster ordentligt. I alla fall så om man tittar noga kan man se ljus skuggor av samma mönster som det svarta, dessa är blanka och lite skimmrande.




Marie

Inga kommentarer: