onsdag 1 juni 2011

Kontraktet påskrivet

Igår slutade jag vid 3 och tog tåget till Lund där Richard mötte mig, vi tog en glass på vägen och begav oss till Lkf:s kontor. Vi skrev kontrakt på lägenheten och två parkeringsplatser (den ena ska bytas mot ett garage så fort det finns något tillgängligt). Kontraktet gäller från och med den 1/8 men vi ska se om vi kanske kan få komma till lite tidigare eftersom de som flyttar ut redan har en annan lägenhet. Håll tummarna!

Efter kontraktskrivningen mötte jag upp Emma och vi tog oss in till Malmö för en fika (som blev middag) på Espresso House, snackade lite skit, kollade i affärer och jag hittade ett par beiga leggings, som ser ut som ett par byxor, på Vero Moda. Jag har letat efter det ett tag nu, så jag är nöjd. Sedan tog jag en promenad hem och spenderade resten av kvällen med att per telefon med Richard planera möbleringen i huset :). MYS! Det närmar sig med stormsteg och under långhelgen ska vi börja sorteringen i hans källarförråd..

Idag ska vi grilla med jobbet i Slottsparken när vi har slutat, men först ska jag inom affären och köpa kött till på lördag, hem om till Findus en runda och hämta Boule och Kubb så vi kan leka när vi grillar ikväll :).

Ha en bra långhelg!


Marie

Inga kommentarer: