måndag 30 maj 2011

Hus och trädgårdsplanering

Nu är det ny vecka igen, vi har en bra helg bakom oss och en spännande och framförallt kort vecka framför oss!


I fredags tog jag en promenad hem från jobbet, storstädade lägenheten och sen blev det en lugn kväll hemma bara. Jag tycker att det är så skönt att inte ha något inbokat på fredagarna när man kommer hem efter en lång arbetsvecka!



I lördags hämtade jag upp kusin Anna och vi tog en shoppingrunda och lunch på Systrar och Bönor i Trelleborg. Alltid lika mysigt att träffa henne! Jag köpte en turkos tröja och ett par tunna leggings på Gina Tricot, en stickad lång tröja på H&M och en liten svart väska på Åhlens.

På kvällen kom Richard, mamma och pappa till mig på en fördrink och seda tog vi bussen till Gustav Adolfs torg och åt en härlig och god middag på Rose Garden Supreme. Har ni inte varit där, så gå dit, där finns allt i asiatisk matväg att välja på och man får äta tills man spricker :).



Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa och drack kaffe och spelad Familjegeni. Detta var vårt morsdag-firande och mamma fick ett presentkort på manikyr av mig. :)

En del av den fina och fräscha buffén på Rose Garden Supreme. Bilden är lånad från deras hemsida.


I går vaknade vi redan vi halv åtta och tog det lugnt och planerade lite inför avtalsskrivningen i morgon och inför flytten. Det närmar sig nu och det är så spännande att planera inköp och möblering. Vi skulle egentligen på kalas hos Richards kusinbarn Kajsa, men eftersom Richard var krasslig i halsen blev det inte av. Istället tog vi en promenad till Kungsparken och tittade på Malmö Garden Show. Mycket härlig inspiration till vår fina lilla trädgård! Tyvärr var jag så inne i allt omkring mig så jag glömde helt bort att fotografera där..




Richard pratar med svanarna.. jag är rädd för fåglar och höll mig på säkert avstånd



En gammal spårvagn från Tekniska museét var ute och körde några turer.

Efter promenaden åkte vi till Triangeln och åt glass och tog nytt körkortsfoto till mig.. tänk att det snart har gått 10 år sedan jag tog körkort, helt galet! Idag ska jag skicka in mina intyg från min ögon-laseroperation så jag slipper det villkoret för glasögon/linser på mitt nya körkort, och så fort jag fått det beviljat så skickar jag papperna med foto och namnteckning för tillverkning.

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: