söndag 22 maj 2011

Balkongbilder

I fredags var jag och Richard hemma hos kusin Anna och Tim på middag, det blev mumsig middag och en mysig kväll på balkongen!

I lördags var det dags att fira Richards pappas födelsedag på Utmaningarnas hus i Malmö. Vi hämtade upp honom och resten av familjen i Landskrona och sedan tog vi oss in till Malmö igen. Det var 2 fartfyllda och jätteroliga timmar i fångarna på fortet anda! Även om det inte var speciellt billigt, så var det värt varenda krona, åk dit och testa det!! När vi kom hem igen var vi trötta, slitna och hungriga så vi hämtade mat på Greekway och åt middag på balkongen, sen blev det en lugn kväll i soffan.













Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa hela dagen. Mamma och jag åkte i väg och handlade blommor till trädgården och lagom till vi kom hem var det strålande solsken och vi kunde plantera och klippa buskarna. Jag klippte några syrener som jag tog med mig hem och nu står de här bredvid mig och doftar helt underbart i hela lägenheten (ni får tänka er doften)!





Balkongen är väldigt fin och jag är så nöjd med den nu så jag bjuder på lite bilder. Det ösregnar ute så balkonglådorna är också "inne" just nu så de inte ska bli helt översvämmade :).






Planteringsbordet är fullt med massa godsaker och fina blommor






Findus inspekterar blommlådorna som inte annars står inne på balkongen. De blå Lobeliorna är på vägg upp nu och kommer att bli fint mellan de små vita penséerna.



Hortensian har växt till sig ordentligt och blommar för fullt!




Klematisen växer så det knakar och kommer förhoppningsvis att blomma riktigt fint snart. Det är två olika sorters Klematis; en vit och två lila






Smultronplantan kommer från mamma och pappas trädgård och ska följa med till trädgården i nya huset när vi flyttar. De sprider sig lätt och vi kommer nog att få massor med goda bär nästa år






Även denna söta växt är från mamma och pappas trädgård och ska med till vår trädgård. Den sprider sig också jättefort och blommar med fina lila blommor.



Marie

1 kommentar:

Elin Gabriella - Mops & chihuahua sa...

Syrener är ju såå vackra :)

Hoppas du har en bra dag! KRAM