måndag 11 april 2011

En perfekt helg!

Helgen har verkligen varit helt perfekt! I fredags var jag och Richard hos mamma och papppa på middag; vi fick Hummersoppa, Fläskfilé med pommes frites, bearnaisesås och goda tillbehör och sen crepes suzette till efterrätt. Vi sjöng karaoke och hade en väldigt mysig kväll.



I Lördags vaknade vi i vanlig ordning tidigt, och jag slängde i lite tvätt innan frukosten. När Richard hade åkt hem satte jag igång med städningen och sen satte jag mig ute på balkongen i det underbara vädret, jag hade 38 grader i solen :). Vid 16-tiden kom Anna och efter en glass på balkongen började vi fixa oss inför kvällen. Sen kom Carro och Sara och vi gick till Restaurang Buffén och åt en god middag och sedan var det drinkar, singstar och tjejsnack hemma hos mig till midnatt, när vi begav oss till Hipp för att dansa lite. Pernilla Wahlgren var där och sjöng ett par låtar :). Vi halv 3 hämtade Tim oss och det var skönt att kasta sig i sängen när jag kom hem.

Anna, Caroline och Sara

I går mötte jag Christina och åt lunch, jag cyklade ner till stan med halv-sumpiga däck och fick pumpa dem på vägen hem. Det var ju första cykelturen för detta året :). Lunchen var hur trevlig som helst, vi satt på uteserveringen och jag lyckades till och med bränna mig lite. Vi träffas alldeles för sällan och har såklart massor att prata om när vi väl ses! När jag kom hem gick jag ut med Findus en runda på gården, han är nyfiken men vill inte vara ute speciellt länge innan han ställer sig vid porten och jamar... Han är helt klar en innekatt! Jag tog en runda hem till mamma och pappa och hjälpte till lite med datorn och med att lägga musik på deras MP3-spelare. Och sen åkte jag hem till Richard. Vi tog en promenad till Botaniska trädgården, tyvärr är det inte så mycket som blommar än men det var fint ändå, och på vägen hem gick vi genom Stadsparken och tittade lite på fåglarna. Det är härligt i Lund och det ska bli mysigt att flytta dit snart!
Någon typ av Kalla, jättestor och kraftig var den..

Ser ni ekorrarna i trädet?



När vi kom hem igen blev det pasta med kyckling och baconsås och så kollade vi på en filmen "How do you know". Den var kul men lite skum och annorlunda, men absolut okej som söndagsfilm :).

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: