onsdag 30 mars 2011

En toppendag!

Denna dagen började inte sådär jättebra. Jag är fortfarande inte på topp och blir snabbt trött, men jag var tvungen att gå till jobbet ändå. Det var tungt och mycket att göra, som alltid när jag har varit borta så ligger arbetsuppgifterna på hög när jag kommer tillbaka. I alla fall så var det en kort dag och det var ju skönt.

Jag hade ett "möte" direkt efter jobbet och fick positiva svar på alla mina frågor och det känns skönt. Jag ringde och gratulerade farmor på födelsedagen, 89 år fyller hon idag. Tanken var att jag skulle åka dit, men eftersom jag inte är helt frisk så känns det bättre att ta det en annan dag. När jag kom hem låg skattedeklarationen innanför dörren, jag är alltid lite nervös att jag ska få efterskatt, men även denna gången fick jag en liten summa tillbaka :) Skönt!

Jag tog en liten promenad och fick lite vårinpiration i Regementsgatans alla blomsteraffärer och sprang dessutom på ett jättefint litet växthus. Jag har velat ha ett litet växthus länge, men inte haft riktigt plats eller inte hittat något som jag verkligen vill ha. Så självfallet fick detta följa med mig hem :). Det blev paj till middag och nu sitter jag och myser framför tv:n och "Arga snickaren".

Förresten så plockade jag fram lite vår på balkongen också, alltså tog bort presenningarna från möblerna och fixade med min fina Clematis, som faktiskt har överlevt vintern och det kommer massor med fina små skott på den! Blir så glad!

Tyvärr går det inte att ladda upp bilderna just nu, så de kommer lite senare...

Ha en mysig kväll!

Marie

1 kommentar:

Elin Gabriella - Mops & Chihuahua sa...

Tack sötis :) Den kommer från Gina! Ha en jättebra kväll :) Kramkram