torsdag 3 februari 2011

Min lediga dag

Trots att jag var ledig igår så vaknade jag tidigt, åt frukost i lugn och ro och sedan begav jag mig ut på en liten shoppingrunda. Jag började med att åka till Åkarps allväxtcenter för att köpa nya kedjor till mina amplar, såklart fick jag med mig lite annat också :) Sedan åkte jag vidare till ÖoB och allfrukt för att handla på mig lite frukt och grönsaker och sen blev det lunch med pappsen.

Jag åkte hem och lastade av allt, åkte till Jysk och handlade mitt vitrinskåp, den snälla killen på lagert hjälpte mig att lasta in i bilen men när jag kom hem fick jag slita själv. Jag satte bara in det i lägenheten och sen åkte jag iväg för att hälsa på mormor. Typiskt nog var hon inte där, det är alltid något när jag ska hälsa på henne. Hon var på ögonkliniken och skulle vara borta i minst en timme till.. så jag åkte hem och började sätta ihop mitt vitrinskåp istället. Mitt i tog jag en paus och slängde i två maskiner tvätt och så fortsatte jag med monteringen. Det tog sin lilla stund, det är ju inte helt lätt att flytta runt ett så stort skåp helt själv, men skam den som ger sig. Nu står det där i mitt vardagsrum, fyllt med alla fina glas och finporslinet. Nu återstår bara problemet vad jag ska göra med det gamla? Jag vill inte slänga det.. så alternativen är att sätta det på blocket.se eller att montera ner det och sätta det i källaren tillsvidare..

Jag svängde ihop en sats pannkakor och satte mig i soffan, där stannade jag resten av kvällen :) Det är skönt med lediga dagar!

Nu är jag på jobbet igen, bara 3 timmar kvar att jobba idag, och imorgon är det fredag igen, tiden springer verkligen iväg!

Marie

Inga kommentarer: