måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Jag har nog aldrig varit mycket för att fira alla hjärtans dag faktiskt, jag tycker att man ska visa sin kärlek och berätta för sina nära och kära hur mycket man tycker om dem så ofta man bara kan. Och visst kan man passa på att äta en extra god middag eller göra något mysigt just idag men det känns mest som att alla ska tjäna en massa pengar på det istället.

Helgen var toppen och jag är mer än nöjd. I fredags var jag på Interpool, spelade lite biljard och kastade pil. I lördags kom alla tjejerna hem till mig vid sex-tiden och vi travade i väg till Restaurang Buffén där vi åt en god middag innan vi återvände hem till mig för att titta på Melodifestivalen och för att sjunga lite Singstar. Det blev en runda till stan men efter många om och men och kalla fötter så avslutades kvällen på Max istället.

I går var jag trött, så halva dagen spenderades i soffan och jag kollade på Eat, love, pray" med Julia Roberts bland annat. Det är en mysig film som får en att tänka efter lite extra på vad som är viktigt i livet och en del tårar blev det såklart. Strax efter 4 hämtade mamma och pappa upp mig och det var dags för födelsedagsmiddag hos sötaste kusin Anna som fyller år denna veckan. Hon hade lagat en god dovhjortsstek men klyftpotatis och whiskeysås och som avslutning en supergod blåbärspaj! Sen hann jag precis hem till Solsidan och så var helgen slut för den här gången.





Marie

Inga kommentarer: