måndag 24 januari 2011

Det närmar sig äntligen!

Måndag igen, varje vecka samma sak ;). Men idag gör det i alla fall inget att det är måndag, tvärtom så är det bra att det är måndag, det bertyder att det närmar sig nu.

I lördags var det lyxmiddag hos mamma och pappa, vi åt hummersoppa, gratinerad hummer och så frozen cheesecake som jag hade gjort till efterrätt.

Frozen Cheesecake (8 personer)

120g Philadelphiaost
2 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
3 äggulor
3 dl vispgrädde
8 st digestivekex

Vispa ost och socker klumpfritt. Blanda i äggulorna, en i taget. Vispa grädden hårt och blanda med resten av smeten. Häll i en form med löstagbar botten eller häll upp i potionsskålar. Ställ i frysen i minst 4 timmar. Krossa kexen och häll ovanpå vid servering. Färska hallon eller andra bär är också gott att ha till.

I går gick jag upp tidigt för att tvätta. Medan tvätten var i maskinerna så passade jag på att städa kylen och lägenheten. När tvätten var klar tog jag en promenad hem till mamma och pappa för att fixa med bilen som ska in på besiktning på fredag. Vi dammsög, torkade och tömde en massa skräp som är "bra att ha" och så kollade vi att alla lampor fungerade, samt bytte en lampa till skyltbelysningen. När jag kom hem blev det god söndagsmiddag med Ryggbiff, pommes och champinjoner och sen kollade jag på film. Denna gången var det "She´s out of my league". Den var lite småmysig, ingen "måste-se-film" men ändå helt okej underhållning en söndagskväll.

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: