torsdag 2 december 2010

Tidsoptimist

Jag har alltid så mycket planer för mina sluta-tidigt-onsdagar men det blir sällan som jag har tänkt mig, jag hinner helt enkelt inte med det jag har planerat av olika orsaker. Enligt tidboken skulle vi slutat 13.00 igår, vilket skulle ge mig gott om tid att ta en runda i stan och sen åka till mitt läkarbesök 14.00, men tiden gick och tandläkarna var försenade så jag kom inte från jobbet förren 13.30, bussen kom inte på utsatt tid och prick 14.00 rusade jag in på läkarmottagningen. Besöket drog ut på tiden och fem minuter innan jag skulle vara på nästa ställe för att fixa naglarna så var jag färdig, rusade till bussen och fick vänta i 15 minuter eftersom två bussar aldrig kom.. I alla fall så fick jag mina naglar fixade och när jag var klar där var klockan 16.00 och det var dags att börja tvätta, men än en gång stod jag och väntade på bussen, denna gången i 20 minuter innan jag gav upp och tog en promenad hem istället. Jag fick plats med all tvätt i två maskiner så det tog inte så lång tid i alla fall. Jag hade inte lust att ta på mig alla kläder igen för att handla till Lussebak och blommor och mossa hade jag ju inte hunnit handla så det blev lite städning istället för bak och plantering...

Så här ser det ut utanför mitt fönster på jobbet..

Idag slutar jag nog lite tidigare och kanske, kanske kan jag hinna med lite då istället, annars får det bli till helgen istället. Jag tänkte att jag skulle åka en runda till Ikea och köpa nya lampfötter så jag kan använda mina fina julstjärnor också. Ikväll ska jag träffa J, vet inte vad vi ska göra än men inomhus lär det i alla fall bli eftersom det snöar hela tiden...

Marie

Inga kommentarer: