måndag 13 december 2010

Luciadagen


Den här fina lucian har funnits i släkten ett bra tag, den snurrar och spelar Sankta Lucia

Helgen var vekligen toppenrolig! Festen i fredags bjöd på god mat, roliga lekar och trevligt sällskap. Jag körde ju dit och var ganska trött så det blev inte specillt sent. I lördags fixade jag det sista med efterrätterna och hjälpte till lite i lokalen. Dankan hämtade upp mig hemma efter ombyte och vi åkte åter till lokalen och fixade det sista innan gästerna kom. Det blev en supertrevlig kväll med massor av blandat folk i olika åldrar, strax efter 2 tog jag bussen hem.

Igår bakade jag hela dagen i princip. Lussekatts-receptet som jag länkade till ska ni inte använda!! Degen ville inte jäsa :( I alla fall så gjorde jag två olika sorters kola, Doleys-tryffel, kokostoppar och marsipan-chokladbollar. När allt bak var färdigt städade jag lägenheten och förberedde för ikväll.

Min mage har varit lite bråkig hela helgen, det är något fel på den och jag får ont i perioder men läkarna hittar inget.. Jag har i alla fall varit hemma från jobbet idag så jag hunnit med att fotografera lite mer av julpyntet och organiserat lite i köksskåpen. Nu ska jag bara vila lite, för ikväll kommer tjejerna på glöggmys.



En adventsljusstake från Carin Kry

Jag köpte ett fint zinkhjärta där jag satte ett ljus, lite mossa och söta dekorationer


I min stora fina ljuslykta fick det plats både en vit pärlhyacint och en julstjärna


En liten En i fin julkruka

J har varit på Gotland hela helgen, men nu är han äntligen tillbaka igen och jag får träffa honom i morgon :)

Marie

Inga kommentarer: