torsdag 4 november 2010

Upp och ner

Denna veckan har allt varit upp och ner och hit och dit.. med tankar på alla håll och kanter.. Jag försöker att distrahera mig med att göra annat och tänka framåt.

Igår slutade jag tidigt och åkte till Özen allfrukt och köpte massa grönsaker och frukt och sen blev det storhandling med självscanning på Willys. Jag missade att ta med mynt så det blev ingen vagn.. det var tungt och när jag släpat mig till utcheckningen så gick det inte att checka ut.. skumt, så jag fick snällt gå till en bemannad kassa. När jag kom dit fick jag reda på att det var för att jag inte hade satt tillbaka scannern än, det brukar man göra sist på alla andra ställen och det fanns ingen information om att jag skulle göra det först. Hon i kassan var inte speciellt trevlig och hade helst velat att jag skulle släpa mig tillbaka till självutcheckningen igen men jag insisterade på att hon skulle göra det till mig direkt i kassan. Efter många om och men kom jag i alla fall hem med bilen full av mat och fick en parkering precis utanför :)

Klockan var nästan 16 och det var dags att tvätta. Jag hade bara två maskiner så det gick snabbt. Under tiden tvätten var i maskinen lagade och åt jag spagetti och köttfärssås, men jag glömde champinjonerna och blev lite besviken, trots detta så var det gott :). Jag slängde i tvätten i torktumlaren och tog bussen till stan för att träffa mina arbetskamrater på after work. Det blev en cider och lite vilda diskussioner och sen åkte jag bussen hem igen. Jag kollade på Biggest loser, Arga snickaren och Greys Anatomy och så vek jag min tvätt och plockade undan. Innan läggdags fixade jag ihop två sallader med skaldjur som ska ätas till lunch i dag och imorgon. Längtar redan!

Ikväll ska jag träffa Lillan efter jobbet, vi ska äta sushi på Hai och snacka skit :) Vi behöver det ganska mycket båda två just nu, så det passar bra! I morgon är det fredag och jag ska sluta lite tidigare. På kvällen ska jag hem till Carro för att äta middag och dricka vin, förhoppningsvis kommer kusin Anna också förbi (hon ska åka till Spanien på semester på lördagen). Carro bor väldigt nära mig, så det blir nog en promenad dit och eventuellt bussen hem, jag har ju månadskort så det kostar mig inget extra och jag har satt ner min cykel i källarförrådet för vintern. På lördag ska jag eventuellt till Trelleborg för att träffa Anna och Emma, men jag tror nog att jag kör dit i så fall, annars är det projekt med bussar och sånt.

Ha en fortsatt bra vecka!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: