fredag 20 augusti 2010

TGIF!


Igår hämtade Madde upp mig efter jobbet, vi parkerade hos mig så hon fick titta på lägenheten och sen gick vi ner till kvarterskrogen och åt middag. Vi träffas alldeles för sällan, men det ska det bli ändring på nu, vi har bestämt att vi ska försöka träffas en gång i månaden i alla fall, får se hur det går med det :). Efter middagen körde hon mig till Johan så jag äntligen kunde hämta min cykel. På kvällen blev det ett långt varmt bad med skum och doftljus, väldigt avslappnande och skönt innan läggdags!

Nu är det äntligen fredag, det har varit en seg och lång vecka trots att jag har jobbat mycket mindre än jag brukar göra. Men om 2½ timme är den äntligen slut och jag kan ta mig hem, måste tyvärr cykla genom Malmö festivalen på vägen men jag har spanat in Ahlgrens mini-munkar och köper nog med mig några sådana hem :)

Jag ska hämta upp Johan vid fem och vi ska handla allt vi behöver till i morgon och sen blir det någon god middag och mys. Ska dock se om jag kan lura med Johan på fest en liten stund ikväll, hos Lillan, om vi inte är för trötta och somnar innan. Även om man inte har gjort mycket som är anträngande under veckan så är man trött när fredagen är här.

Imorgon ska vi på bio med mamma, pappa, Andy och Victoria och se Toy Story 3 på dagen. Jag träffar inte brorsbarnen så ofta så det kan bli trevligt! På kvällen ska vi äta kräftor med Malin, Sebastian och Rickard. Vi hoppas på fint väder så vi kan sitta ute på gården, annars får det bli inne hos mig. Ska åka hem om till mamma och pappa och se om jag kan låna lite roliga dekorationer, några ljuslyktor, kräftservetter och underlägg kanske.

Ha en underbar helg!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: