torsdag 26 augusti 2010

Sushi ikväll

Tiden springer verkligen iväg. Denna veckan har jag haft mer att göra på jobbet och då går tiden mycket fortare. I måndags åkte jag hem till Johan och maten var nästan färdig när jag kom dit, LYX!, det blev pasta med tonfisksås och det var hur mumsigt som helst! Vi kollade på en film, som jag inte kommer ihåg namnet på, och sen blev det bara soffhäng resten av kvällen..

I går var mamma och jag på Malmöfestivalen en liten runda efter jobbet, det var inte mycket att se eller köpa där. Blev en brieost till mig, lite minikorvar och munkar till pappa och en kräm till mamma. Vi gick runt och tittade på alla mat och bestämde oss till slut för oxfilé med chokladsås, låter kanske konstigt med chokladsås men det var råchoklad och inte alls som vanlig choklad. Mamma hade hört på radion att det skulle vara helt fantastiskt gott, jag tyckte att det var helt okej men det absolut inte fantastiskt. Riset var inte riktigt färdigt och man fick inte speciellt mycket kött, utan mest lök och grönsaker. Men som sagt helt okej. Till efterrätt köpte vi mumsiga crepes med nougat och mandel, vi delade en eftersom de var ganska stora. Sen tog vi bussen hem igen.

När jag kom hem tvättade jag två maskiner tvätt och sen möblerade jag om i vardagsrummet. Det är ännu inte riktigt färdigt med det känns bättre än förra möbleringen i alla fall. På lördag ska jag försöka att få upp tavellisten bakom soffan så jag kan få lite fint på den väggen också!

Ikväll kommer Johan till mig, vi ska äta sushi eftersom jag blev så sugen på det igår. Sen ska han ut och springa på kvällen och jag ska försöka måla klart mitt sovrum, nu är det bara en väldigt liten bit kvar, hopppas att färgen räcker bara.

Sushi är inte bara gott, det är fint också :) Bilden är lånad från www.theprime8.com


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: