måndag 23 augusti 2010

Film, kräftor och mys

Helgen var helt perfekt! Hämtade Johan i fredags efter jobbet och vi åkte och handlade kräftor och lite annat som vi behövde till lördagens kräftskiva. Vi köpte med oss pizza hem och så kollade vi på "Up in the air" och dippade grönsaker, en väldigt mysig och lugn kväll. Det blev ingen fest hos Lillan eftersom vi var alldeles för trötta..


På lördagen vaknade vi tidigt, köpte bullar till frukost och kollade på "Alice i underlandet". Det var en lustig men spännande film som man helt klart ska ha sett. Sen blev det en runda till systembolaget för inhandlande av snaps och sen promenerade vi ner till stan för att möta mina föräldrar och brorsbarnen. Det var förhandsvisning av "Toy story 3" i 3D, mamma och pappa fick biljetterna när de köpte sin nya bil. Filmen var bra, och det bjöds på både popcorn och läsk.



Efter filmen skyndade vi oss hem. Jag gjorde en paj, kärleksmums och städade lite snabbt. Klockan sex kom gästerna med sina kräftor och sin snaps, eftersom vädret var lite ostabilt hade vi dukat inomhus. Vi åt, drack och sjöng snapsvisor och senare på kvällen även Singstar, förlåt min grannar :). Vi vandrade iväg till en annan fest i närheten, men klockan var mycket och det blev inget långvarigt besök.
Igår var ännu en mysdag, vi vaknade och bestämde oss för att äta frukost på Subway.. men så blev det inte eftersom personen som skulle börjat jobba klockan sju inte hade kommit och bröden skulle inte vara färdiga förren om två timmar. Istället blev det varma mackor, som var väldigt mumsiga! Dagen fortsatte framför tv:n, med undantag för en liten sovstund. Vid tre-tiden var vi hungriga igen, och denna gången blev det Subway :). Efter den sena lunchen körde jag Johan hem, det regnade och han hade inte sin cykel hos mig, och sen fortsatte jag kvällen i soffan.

Nu är det en ny vecka igen, sista veckan det är lugnt innan chefen kommer tillbaka. Jag har fått en del gjort idag, lönerna är fixade och jag har skickat en massa påminnelser på obetalda fakturor.. inget kul jobb men tiden går fort och det måste göras. Nu är det snart dags att gå hem för dagen, men jag tittade precis ut genom fönstert och såg att det ösregnade... typiskt när jag har cyklat. ska jag lämna cykeln på jobb och ta bussen hem eller ska jag bita i det sura äpplet, dra på mig min regnponcho och cykla hem..?

Ha en bra vecka!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: