måndag 16 augusti 2010

Barnpassning i Svedala

Helgen var bra! Jag slutade vid tre-tiden i fredags, åkte till affären och handlade det jag behövde till middagen och efterrätten. Det blev en Johan-inspirerad pastasås med kyckling, chili-och paprika creme fraiche, sockerärtor och paprika med färsk pasta till, som var mycket uppskattad. Till efterrätt blev det vit chokladmousse med färska jordgubbar. Efter middagen blev det vin och mys på balkongen fram till midnatt.

På lördagen vaknade jag som vanligt ganska så tidigt, gick upp och bakade kladdkake-muffins som vi skulle ha med oss och packade lite saker inför övernattningen i Svedala. Johan hämtade mig strax efter lunch och så lämnade vi av Findus hos mamma och pappa innan vi åkte till Svedala. Det blev ett mysigt dygn med två söta små flickor, film, godis, spel, pizza och en runda till lekplatsen.


Johans syskonbarn; Moa och Lovisa
Nu sitter man på jobbet igen och en ny arbetsvecka har precis börjat.. det är ganska lugnt och tiden går långsamt, men jag kan i alla fall sluta lite tidigare :) Ikväll ska jag hem till Johan och äta middag!

Ha en bra vecka

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: