lördag 17 juli 2010

Sovrum, badrum och balkong

Dagarna bara springer iväg och min första semestervecka är slut. Jag har hunnit med en hel del, både i lägenheten och annat mys ♥. I torsdags kom Johan hit, vi åt pizza, tittade på film och mötte Malin och Sebbe för ett kvällsdopp, jag tyckte dock att det var för kallt i luften för att bada och stannade på land! I går blev det ett par timmar på stranden, hem och åt paj och vilade och sen träffade vi Rickard och Anna på Ribban och spelade en runda minigolf. Vi avslutade kvällen men vin och cheesecake på min balkong. Ikväll ska jag hem till kusin Anna och mysa!

Just nu är allt i lägenheten halvfärdigt, men jag tänkte att ni ska få se lite bilder på sovrummet, balkongen och badrummet idag i alla fall. När det är så här varmt och fint väder så vill man bara vara utomhus så det är kvällarna jag orkar ta itu med lägenheten.

Sovrummet ska målas vitt, med en vit fondtapet, en svart mörkläggningsrullgardin, gardinerna ska läggas upp och läshörnan (där fåtöljen är) ska få en hylla och en lampa!




Badrummet ska målas av hyresvärden (eller ja, förmodligen av en målare :)) och jag har funderat på att måla kaklet själv för det är så trist färg.


Balkongen är jag väldigt nöjd med och där sitter jag nästan alltid och äter! På väggbiten till vänster på andra bilden ska det hänga två fina oljelampor, på väggbiten till höger ska det sitta en skena där det kommer att hänga lite örter och min chiliplanta. Under den ska jag ha någon typ av bord där jag kan ställa de andra blommorna på. Just nu är jag inne på ett planteringsbord men jag har inte riktigt bestämt mig än. En grå "gräsmatta" kommer att läggas in på betonggolvet.


De fina plädarna fick jag av Johan i födelsedagspresent och de har texten "Home is where my ♥ is"
Jag fick min spalje och min efterlängtade kruka med Klematis på plats och det gjorde balkongen lite insynsskyddad och mycket mysigare
"Clematis - Rouge Cardinal" i full blommning, och där är massor med knoppar :)


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: