torsdag 1 juli 2010

Lägenhetsbesiktning

Nu är båda lägenheterna besiktigade! Igår var det den jag bor i nu, det tog hyresvärden ungefär en minut att kolla på den och den blev godkänd utan anmärkningar. I morse var det dags för min nya lägenhet, det tog ungefär 30 minuter och vi kom fram till att jag skulle få målat köksluckor och väggarna i köket, alla golvlister och karmar i hela lägenheten samt badrumsväggarna. Golvet ska fixas till på ett par ställen och lösa eluttag ska sättas fast ordentligt. Detta var ju precis det som jag hade anmärkningar på så det känns hur bra som helst. Målningen kommer förmodligen att ske i september eller oktober medan det andra ska göras snarast, av vaktmästaren samtidigt som han byter till mitt namn på dörren! Jag måste säga att jag är helnöjd! Jag kollade även färgen i hallen och den är vit, så det behöver jag inte måla. Väggarna i vardagsrummet är ljusa, men åt gula hållet, ska se hur färgen ser ut med mina möbler, annars får jag måla. Sovrummet ska jag måla vitt och ha en fondtapet. Alltså inte speciellt mycket jag behöver göra själv när jag flyttar in. På lördag är det dags!

Igår flyttade jag och Findus hem till mamma och pappa, det känns lite konstigt att vara "hemma" men att ändå bo i en resväska.. Men det är ju bara ett par dagar så det ordnar sig säkert! Vid fyra tiden hämtade kusin Anna upp mig, Carro och Jojo och vi åkte till Hörby marknad. Vi började med att äta och sen blev det lite shopping, det blev en svart sjal med mönster, en jättefin stor krona som jag blev helt förälskad i och bara var tvungen att ha, Twilight new moon, Avatar och såklart godis, körsbär och munkar :)

Nu ska jag jobba lite, slutar om 3 timmar så det blir en väldigt kort arbetsdag idag! Ikväll ska min syster hämta sängen och några hyllor och så ska jag träffa Johan!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: