måndag 5 juli 2010

Flytten

Då tar vi det från början... I lördags gick flyttlasset äntligen, mina flytthjälpare var hur bra som helst och flytten ut från lägenheten gick på mindre än en timme så vi tog tidig lunch på nya gården och inväntade nykelbytet. Flytten in gick ännu snabbare och halv ett var allt inflyttat och vi åkte och lämnade tillbaka flyttbilen. Mamma och pappa stannade med mig i lägenheten till fem, vi satte ihop möblerna och packade upp massor. Sen åkte vi hem till mamma och pappa, åt en god middag och gick och lade oss tidigt.

I går vaknade jag redan vid sju, pappa och jag packade in soffbordet och massa småsaker som jag har förvarat hos dem, i bilen och åkte till lägenheten. Pappa åkte hem igen och jag fortsatte att pilla i lägenheten, när Ikea öppnade åkte jag dit och handlade bäddmadrass, sofföverdrag, hylla och handdukshängare till badrummet och en hatthylla. Det blev verkligen fin och jag känner att jag redan har fått det mesta på plats. Vid 3 åkte jag hem till mamma och pappa igen, för att fira farfars 85 års dag. Det blev de närmsta på middag i trädgården och sen tog jag Findus och åkte hem. Han satt länge i sin väska och ville inte komma ut, sen flyttade han sig till under byrån och stannade där i flera timmar. Vid tiotiden började han utforska lägenheten lite smått. Johan kom och hälsade på mig och tittade på lägenheten strax efter att jag kommit hem från mamma och pappa och fram tills det var läggdags! MYS!

Idag har jag påbörjat sista, korta arbetsvecka innan semstern. I dag slutar jag 16.00 och jag måste fixa lite ärenden på vägen hem, bland annat köpa ett duschdraperi eftersom det är lite jobbigt att duscha utan :). I morgon är det en väldigt kort dag, jag börjar 15.00 och slutar 17.00 LYX! På onsdag jobbar jag heldag, till 17.00 och sen är det SEMESTER!!!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: