måndag 14 juni 2010

Stressad

Jag förstår inte hur jag kan känna mig så stressad över flytten, jag kommer hinna bli klar i tid med allt. Det börjar ju bli tomt i lägenheten nu och idag hade jag till och med fått mail angående sängen som är till salu, jag vill absolut inte behöva flytta med mig den så jag hoppas att det leder någonstans! Problemet är att den måste hämtas någon gång mellan den 30:e juni och 2 juli.

Igår bokade jag flyttbil, det var inte helt enkelt eftersom det är en flytthelg (3:e juli) men till slut fick jag tag på en bra bil som vi tyvärr måste hämta en bit bort, men vad gör man? Jag har fortsatt att packa och bära ner kartonger i källaren. Den 30:e juni hade jag tänkt att allt ska vara packat så jag kan börja städa ordentligt. Det är besiktning an lägenheten den dagen och vi (jag och Findus) flyttar hem till mamma och pappa, det är 16 dagar tills dess. Men allt är planerat så det kommer att gå bra!

Det är mycket känslor i att packa, man ska packa ner hela sitt liv i kartonger, lämna det som har varit och börja om på nytt, i mitt fall i dubbel bemärkelse, och det är inte lätt hela tiden. Men det är kanske precis det jag behöver, börja om på nytt!? Jag har lite separationsångest men jag vet ju att jag flyttar av en anledning och att det kommer att bli bättre!

Det har varit tråkigt väder hela helgen, det har regnat och blåst en hel del så något uteliv har det inte blivit. Men det är 3½ vecka till semestern så jag hoppas att det hinner bli fint väder och ordentlig sommar tills dess! :)

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: