onsdag 16 juni 2010

Snart helg igen

Denna veckan känns allt mycket bättre och nu har det till och med blivit fint väder igen. Jag cyklade till jobbet igår och det var kallt, jag hade behövt vantar och en timme innan jag skulle hem ösregnade men helt plötsligt var det sol och jag kunde cykla hem :)

Tanken var egentligen att jag skulle ta en paus från allt packande igår, men jag kunde självklart inte låta bli. Flyttlådorna är snart slut och jag måste köpa fler till helgen. Vi har jouren på jobbet idag och jag måste jobba till fem (brukar ju sluta två på onsdagarna) men som kompensation slutar jag två på fredag istället så då kan jag kanske åka och köpa fler flyttlådor. Hittade på Ikea, två för 25:- och det är billigt, undrar varför jag inte kollade där innan? Nu är det bara 2 veckor till besiktningen av min lägenhet och jag är lite nervös. Jag vet egentligen inte varför för min hyresvärd är inte speciellt petig, han har inget protokoll eller så och dessutom skulle han iväg och spela golf den dagen så han skulle skicka vaktmästaren för att göra besiktningen. Lägenheten kommer ju varken att vara tom eller färdigstädad eftersom vi inte flyttar förren på lördagen.

Till helgen kommer pappa förbi och hjälper mig att bära ner flyttlådor till källaren, allt för att underlätta på flyttdagen. På fredag kväll ska jag eventuellt till Trelleborg och på lördag blir det först fika med tjejerna som åker till Rhodos på söndag sen middag hos mamma och pappa med syster och hennes sambo och på kvällen ska jag eventuellt träffa kusin Anna och Caroline.

Jag har hittat ett "vindskydd" som kan täcka den fula plåten på balkongen förresten, de finns på Ikea för en billig peng, hoppas bara att de är i rätt storlek. Jag hade tänkt mig det svart/vita, vad tycks? Jag hittade även en bild på en inredd balkong med vindskydd.

Bilden är från www.ikea.se

Bilden har jag lånat från http://maria.norrlage.se

Ha en bra vecka!




♥ Kram Marie

2 kommentarer:

maria sa...

Hej! Vad roligt att du har hittat till min blogg.. Bilden har jag så klart lånat i min tur, men visst är det sådär man vill att det ska se ut? Blommor och mys! :)

lilo sa...

har också länge undrat vad man sak göra för att rtänka de där där hemskametalsakena på balkongen. Så står mellan denna och bambu nu. :-)