måndag 7 juni 2010

En helt underbar sommarhelg!

Då var helgen över, en ny vecka har börjat och sommarvärmen har lämnat oss. Utanför mitt fönster regnar det och det var bara 10 grader i morse, så det blev bussen till jobbet. Det är skönt att kunna välja tycker jag, men jag föredrar att cykla eftersom jag kan åka när det passar mig och jag slipper morgontrafiken eftersom jag cyklar genom parken. I morse tog det nästan 25 minuter att komma till jobbet, i jämförelse med 7 på cykel..

I alla fall så har det varit en helt underbar sommarhelg som inleddes med att fira kusin Annas examen i fredags. Vi satt ute och grillade och hade det bra, tyvärr var där massor med mygg och eftersom de älskar mig så vaknade jag med 18 myggbett på benen och fötterna, det ser nästan ut som att jag har fått mässlingen. Men, men det var det värt!

Fina kusin Anna skålar med gästerna


I lördags tog jag en promenad till affären och så städade jag lägenheten, katten fäller som tusan nu så det behövdes. Jag cyklade hem till mamma och pappa och umgicks med dem i trädgården och så åt vi gott framåt kvällen. Jag hade inga planer på lördagen så jag passade på att packa lite till i lägenheten.

Igår morse blev soffan hämtad, det var många som ville ha den så jag fick 1600:- för den, det kommer räcka både till nytt överdrag till den "nya" soffan som jag får och till balkongmöblerna (som jag också har hittat på blocket och ska hämta på onsdag :)). Skönt att fynda lite! När jag hade burit ner en fåtölj från vinden åkte hämtade mamma upp mig och vi åkte för att handla blommor till trädgården. Mycket blommor blev det och resten av dagen gick åt till att pyssla och plantera! Farfar kom på middag och fick avsluta helgen med god mat ute i trädgården!

Längtar så tills jag får min balkong så jag kan pyssla och plantera där också! Ser fram emot massor av härliga dagar och kvällar där!

Ha en bra vecka!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: