torsdag 10 juni 2010

Dags att börja packa

Igår slutade jag som vanligt tidigare, åkte och fick mina naglar fixade och sen hämtade pappa upp mig och vi åkte till Höllviken och hämtade mina balkongmöbler. Man kan verkligen spara mycket pengar på att handla på blocket. Jag betalade endast 500:- för slagbord och två klappstolar i massiv akacia. Om jag skulle köpt dessa nya hade det kostat 1350:-. Det är mycket som ska köpas till nya lägenheten så allt man kan få billigare är välkommet :) Jag hade ju tänkt mig positionsstolarna egentligen och det blir det nog också, fast lite längre fram. Klappstolarna är ju alltid bra att ha som extra för de tar inte så mycket plats. Jag har bestämt mig för att jag ska ha en Clematis i en stor zink-kruka som klättrar i min spalje, de är ju så fina! Är det någon som vet om de trivs i kruka på balkong? Jag vet att det är mycket balkongsnack nu men det beror nog på att det är sommar och man vill vara ute och ha mycket blommor runt omkring sig!

Denna klappstolen blev det alltså istället för positionsstolen tillsvidare.

Hoppas att min Clematis också kan bli så här fin och fyllig

Jag har tänkt hela tiden att det är långt kvar till flytten och att det är lite tidigt att börja packa på riktigt, men i går när jag satt och räknade på det så är det ju faktiskt inte alls lång tid tills allt måste vara färdigt. Jag flyttar den 3:e juli, alltså om 23 dagar men besiktningen av lägenheten är den 30 juni och då flyttar jag och Findus hem till mamma och pappa vilket betyder att allt ska vara packat så jag kan börja städa, jag jobbar ju i veckorna så då hinner man inte med så mycket så i princip måste jag ha det mesta färdigt helgen innan flytt och det är lite mer än två veckor bara. Så plötsligt hade jag börjat packa in en massa glas från vitrinskåpet i tidningspapper och till helgen ska jag köpa lite fler flyttkartonger, för nu är det dags att packa på riktigt

Mobilen var slut just i svart när mamma skulle svänga in om och köpa den till mig i tisdags så dom beställde den till mig och mamma hämtar den idag eller i morgon, det är nämligen på Buröv center och mamma jobbet precis bredvid. På fredag ska jag dit och äta middag så då kommer jag att få den. Jag får två skal till den också, ett i silver och ett rosa. Äntligen en mobil som fungerar som den ska, hoppas jag!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: