torsdag 3 juni 2010

Äntligen har vi fått sommar

Nu är vi inne i juni och har äntligen fått fint väder i Malmö också, vilket får mig att längta extra mycket till min nya lägenhet och balkonen. Jag har hittat mina balkongmöbler på blocket.se och haft lite mailkontakt med säljarna men inte fått svar på när jag kan komma och titta på dem. Jag hoppas på att det fungerar för dem till helgen.

I går var det helt underbart väder, jag var och fikade med en kompis efter jobbet, vi satt på en uteservering på Lilla torg och drack en Smoothie. När jag gick därifrån efter två timmar upptäckte jag att jag var ganska röd och hade fått massor med färg. Så alla som ska var ute i solen, använd solskyddsfaktor!

Efter fikan hämtade jag Findus och vi åkte hem till mamma och pappa (i bara koppel) och grillade. Det blev en mysig kväll och mamma skjutsade oss hem vid åtta-tiden.

Idag är det kaos på jobbet, chefen är stressad och lättirriterad eftersom hans sköterska är sjuk och han jobbar med tjejen som ska vikariera under sommaren. Men det är strålande väder utanför mitt fönster och det är ungefär 3 timmar kvar att jobba. Jag ska inom apoteket och affären på vägen hem, men nu när jag cyklar går allt mycket snabbare. Jag måste dessutom fixa mina naglar och bestämma vad jag ska ha på mig i morgon på kusin Annas examensfest... Puh, tur att det snart är semester!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: