fredag 14 maj 2010

Vardagsrumsmöblerna

Här kommer möblemanget till vardagsrummet... Det är mycket vitt nu, men färgklickarna kommer i detaljerna :)

Ektorp 3-sits soffa med Blekinge vit klädsel och Ektorp Tullsta fåtölj med vit klädsel. Soffan får jag av de som bor i lägenheten nu så jag ska bara köpa ny klädsel till den. Jag har faktiskt en likadan soffa nu, fast 2-sits som jag ska sälja (ifall någon är intresserad :)). Fåtöljen har jag två av redan (fick dem av faster Ingela för några år sedan) och den andra har jag inte hittat någon plats till än.




Ikea Ps matta har jag redan, jag fick den (helt ny) av en flyttkille när jag jobbade på Skanska. Och Liatorp bord med glasskiva och låda köpte jag på blocket för ett par veckor sedan. Då kan man inreda även i bordet :)


Bonde bokhylla med vitrindörrar och en täckt dörr samt lack hylla med silverfärgade ben som jag har som Tv-bänk. Båda har jag redan i björk och dessa får följa med tillsvidare i alla fall (färgen har utgått från Ikeas sortiment så det är därför det inte är rätt färg på bilderna).



Lack hylla (kommer att ersätta min vanliga bokhylla) till böcker tidningar med mera. Den är helt ny i Ikeas sortiment och jag blev förälskad direkt ;).

I vardagsrummet kommer jag dessutom att ha en matrumsmöbel, men vilken har jag inte bestämt än och kommer förmodligen inte att göra det förren jag har flyttat in.

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: