måndag 24 maj 2010

Har fått väldigt mycket gjort idag!

Idag har jag varit ledig från jobbet och det är fantastiskt hur mycket man hinner med! Jag tog det lugnt på morgonen och planerade min dag, vid tolv lämnade jag lägenheten. Jag började med att panta flaskor som har stått i skafferiet hur länge som helst, jag dricker i princip bara kolsyrat vatten från min Soda Stream så alla flaskor är som folk har haft med sig på fester och liknande.. Jag handlar nästan alltid efter jobbet, på vägen hem och då har man ju inte flaskorna med sig, i alla fall var det skönt att bli av med dem! Jag åkte förbi Slottstadens läkarhus och lämnade in en remiss, jag ska gå och testa om jag har reumatiskt eftersom mamma har det och jag har börjat få lite ont i mina tummar.

Sedan bar det vidare till Panduro där jag köpte färg till mamma och pappas dörr, det är slitet på vissa ställen så vi behövde bara en liten burk. Jag ¨var inne på Ekohallen en runda och handlade små färgade plastsaker man sätter på nyklarna för att skilja dem åt, två fina kökshanddukar och filmen Forest gump.




Jag åkte ut till Åkarps allväxt-center och hittade långa zink-blomkrukor som jag har letat efter överallt. Jag har tidigare bara hittat som är 50cm långa och då hade jag behövt fyra stycken, dessa var 1 meter långa, vilket gör att jag bara behöver två stycken :) När jag ändå var åt det hållet tog jag en runda inom Ljungs handel och tittade lite, där var mycket fint jag kan tänka mig, men det får bli när jag har flyttat.

På vägen hem åkte jag inom Svågertorp, hittade en spaljé på Bauhaus som jag tänkte att jag ska ha på balkongen, jag köpte den dock inte idag.. Jag hittade mini-flyttlådor, bubbelplast och
vit lack-sprejfärg på K-Rauta och sen åkte jag hem. Det var skönt att få så mycket gjort.

Imorgon har jag också en del att göra, då ska jag tvätta, städa och måla lite.

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: