torsdag 6 maj 2010

Goda och dåliga nyheter

Det har ju gått lite trögt med den här bytesansökan på lägenheten, min hyresvärd har varit förvirrad och kom på i början på veckan att han ville ha uppgifter på de som bor i lägenheten dit jag vill flytta, vilket är lite konstigt eftersom de inte ska flytta till min lägenhet.. (triangelbyte). Men i alla fall så fick jag deras uppgifter igår kväll och vidarebefordrade det till min hyresvärd direkt. I dag fick jag svar att han hade pratat med deras hyresvärd och hon hade inte tagit tag i det än, men lovade att hon skulle göra det direkt. Jag skrev tillbaka och frågade om allt annat var klar och han svarade att om Kanslihuset (nya hyresvärden) godkände så såg han inga problem med bytet. Då har vi två godkännande och väntar på det sista :) Kvinnan från Kanslihuset ringde och pratade med min chef idag så nu är det nog nära ett beslut och förhoppningsvis kan vi ha ett 100% besked senast i nästa vecka och skriva kontrakt då med kanske? Det var den goda nyheten!

Den dåliga nyheten är att min föräldrar fortfarande sitter på flygplatsen i Porta Delgada (Azorerna) och väntar på att dimman ska lätta. Planet skulle lyft för 2 och en halv timme sen... Nu står det i alla fall att planen har börjat lyfta så vi hoppas att de kommer iväg snart! Som tur är är jag ledig i morgon, så jag kan hämta dem på Svågertorp, eller Kastrup om det skulle behövas, när som helst! Saknar mammi och pappi!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: