torsdag 20 maj 2010

Äntligen värme!

Nu har vi äntligen fått fint väder och värme i Malmö, det var verkligen på tiden! Igår blev jag som bestämt hämtad efter jobbet och vi skrev kontrakt. Jag frågade om möjligheterna att få köket renoverat men det är tydligen något som bestäms vid slutbesiktningen så jag får vänta tills dess. Besiktningen av min lägenhet kommer att göras den 30/6 och i den nya lägenheten den 1/7. Det känns verkligen skönt nu och det är bara 6 veckor kvar till flytt. Det kanske låter länge, men tiden går fort och det är mycket som ska göras innan flyttdagen.

Jag har börjat packa och organisera på vinden och tanken är att jag ska bära ner alla flyttkartonger i källarförrådet, lite åt gången så det inte ska bli så jobbigt. I dag har jag även adressändrat och ska fixa med flytt av elavtalet i det närmaste. Det är skönt att göra lite i taget och inte behöva stå med allt den sista veckan.

Så fort man börjar dra i alla saker man har så inser man hur mycket man samlar på sig.. jag menar; tre flyttkartonger med endast sommarkläder, och där finns mycket som jag hade glömt att jag hade och en hel del som jag inte ens har använt än. Så ni kanske förstår hur skönt det ska bli med två klädkammare så man kan ha koll på vad man har istället för att ha en del på vinden och lite i lådor för att allt ska få plats.

Jag fick dessutom reda på att alla väggar är tapetserade med sturkturtapet utom de väggarna i sovrummet vilket gjorde mig väldigt glad, för då kommer jag att kunna ha den vit-tapetserade fondväggen som jag hade tänkt mig. :)

Idag efter jobbet tog jag en runda i stan, jag hittade inget som jag ville ha men det var en mysig tur i det underbara vårvädret. Jag har precis tittat på Design: Simon & Thomas och nu småtittar jag lite på Kniven mot strupen.

Snart är det läggdags, för i morgon blir det en lång dag. Vi ska ha personalfest på Let´s go med Filébuffe och 3-kamp. På lördag är det tjejkväll hos mig med kusin Anna, Caroline, Emma och eventuellt Christine. Sen har jag tre lediga dagar, jag är nämligen ledig från jobbet på måndag och tisdag, det ska bli så himla skönt!!

Ha en bra helg!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: