tisdag 6 april 2010

Då var påsken över för denna gången....

...och ikväll när jag kommer hem ska pyntet (det lilla jag har) plockas undan och läggas upp på vinden. Nästa gång påskpyntet ska fram är det i en ny lägenhet :)

Pappa hämtade, som bestämt oss i torsdags och vi åkte hem till dem och åt hummer. Det var jättegott!! Kvällen var lugn och jag somnade ganska tidigt.

Findus väckte mig klockan 7 på fredag morgon och det var lika bra att gå upp. Satt på mamma och pappas terass (inbyggd) och kollade i Ikea-katalogen och möblerade min lägenhet lite i huvudet (hoppas verkligen att jag får den annars kommer jag att bli jättebesviken). Sen var det lagom att äta frukost med mamma och pappa. Dagen gick till att fixa lite med maten, färga mammas hår osv. När älsklingen slutat jobba hämtade jag honom och vi åt ännu en god middag hos mamma och pappa. Det blev massa smått, sill, ägg, lax, lamm och till sist oxrulader och pressad potatis. Senare spelade vi lite Wii -bowling och det var faktiskt mycket roligare än jag förväntat mig.

I lördags gick jag upp vid åtta och fixade lite. Mamma och jag tog en runda till Rusta och när kvällen närmade sig tog jag mig hem och gjorde mig redo för Rockfesten i Trelleborg. I sista stund bestämde jag mig för att köra dit istället. Kvällen var trevlig och vi fick god mat. När de andra skulle bege sig ut körde jag hem.

I söndags kunde jag äntligen sova lite längre! Hämtade upp älsklingen och åkte på middag hos svärfar och Susanne. Där blev det planka (utan plankan eftersom vi var för många) och det var jättegott och till efterrätt en god morrotskaka med limeglasyr. Vi begav oss hem igen strax innan åtta för att titta på Wipeout (älsklingens arbetskamrat var med där) och sen blev det bara till att slappa i soffan.

Igår när jag vaknade satte jag igång och städade. När älsklingen vaknade dammsög jag och torkade golven medan han handlade bullar till oss. Det blev mumsig frukost och sen kollade vi på "2012". Den var verkligen jättespännande! Vi lämnade tillbaka filmen, körde hem till svärmor en stund och sen blev det återigen slapp i soffan med mat från Friends grill. MUMS!




Nu är det en ny (väldigt!) kort vecka för mig. Jag jobbar idag, har kort dag i morgon, är ledig på torsdag och jobbar på fredag. Chefen är ledig så då får man passa på. Jag hoppas verkligen på lite besked om lägenheten denna veckan, men det är inte alls säkert att det går så snabbt tyvärr.. vill inte vänta, jag vill veta nu!!

Ha en bra vecka!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: