torsdag 29 april 2010

Bor i hus en vecka!

Jaha, då bor man i hus i en vecka! Vi hade öppet hus på jobbet igår, massor med information och göda snittar. Cirka 30 personer kom det, och alla verkade nöjda och belåtna! Efter jobbet åkte jag hem och hämtade Findus och åkte hem till mamma och pappa. Vi åt middag och hade en mysig kväll. 04.40 ringde min klocka i morse och det var dags att köra mamma och pappa till Svågertorp där de tog tåget till Kastrup. 07.00 (trots oroande askmoln på väg in över Sverige igen) lyfte planet och de bör landa om ett par timmar. Jag åkte hem och sov ett par timmar till. Nackdelen med att bo hos mamma och pappa är att det tar längre tid att komma till jobbet, 25-30 minuter i jämförelse med 7 minuter i vanliga fall. Men det finns ju så många fördelar som väger upp. Det är större än hemma, det finns en trädgård så man kan pyssla och plantera, en riktig ugn så att jag kan baka och dessutom badkar! Här ska det mysas i en vecka!

I morgon är det Valborg och jag slutar klocka 14.00! Ska åka och handla och hem om till lägenheten en runda för att hämta kläder och sen är det middag och fest med tjejerna!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: