måndag 8 mars 2010

Tävling

Nu är jag med i en tävling där man kan vinna boken nedan som Minna med bloggen blomsterverkstad har gjort! Gå in på hennes sida Blomsterverkstad och titta på de fina blomsterarrangemangen hon har gjort! Jag vill så gärna ha den!


Helgen var bra, i fredags slutade jag vid fyra och synen jag möttes av när jag kom hem var en blomkruka i tusen bitar och massor med jord på golvet, i Findus mat-och vattenskålar, blomman var hel så den har blivit omplanterad :) Han tycker det är mysigt att sitta i fönstert och har förmodligen fått lite bråttom ner och tagit med sig krukan, huvudsaken är ju att han inte skadade sig! I alla fall så städade jag undan och så packade jag ihop mig själv och Findus och åkte hem till mamma och pappa. Vid sju kom gästerna och vi fick 4 små rätter thaimat som mamma och pappa lagat. Det var som vanlig jättegott alltihop och jag har ätit resterna till lunch idag. Vi spelade ett spel som heter Ooga Chakka, det är kort med text ur en sång som läses upp och de andra ska sjunga vidare på rätt låt, spelet finns att köpa på bland annat Designtorget. Vid två var det sängdags!

I lördags mötte jag upp T och svärmor och vi åkte till Ikea för att lämna tillbaka ett par lådor golv och sen åkte vi till Söderkulla för att hjälpa Ulla och flytta in, det gick snabbt och smidigt! Efter flytten lämnade vi av Ewa, hämtade saker hos T och på vägen hem till mig hämtade vi Findus hos mamma och pappa. Han fick vara kvar där under dagen eftersom vi skulle iväg sen på kvällen igen, han slapp alltså vara ensam så länge! I alla fall fixade vi oss och tog bussen till Jörgen och Johanna (T´s kusin och sambo), vi hämtade kebab som vi avnjöt till Melodifestivalen och sen blev det lite festade. Kvällen avslutades med en promenad hem från KB!

Igår väckte Findus mig tidigt, som vanligt.. Tony sov vidare i typ tre timmar så jag hann fixa en del medan han sov. Framåt eftermiddagen åkte vi och kollade på en lägenhet till mig, den var inget att ha och det kändes som att det var tusen personer på visningen.. Vi handlade lite på Willy´s och sen åkte vi hem till T. Vi kollade på "Min stora feta grekiska semester" som verkligen inte var något speciellt, jag lagade lasange och sen såg vi "Pianisten" som är en mycket jobbig film, den är väldigt brutal men det är en bra film! Det var mina sista gratisfilmer från Lovefilm och jag har bestämt mig för att fortsätta i alla fall en månad till och betala för det. 99:- för fyra filmer, hemskickade i brevlådan är ju inte helt fel! Framåt tio-tiden åkte jag hem till Findus och T laddade för en natt med Oscarsgalan.

Nu är det ny arbetsvecka och första dagen har verkligen gått fort, det är strålande solsken och jag ska gå hem om 1½ timme :) Ikväll kommer det en kille och kollar på min lägenhet, är han intresserad av den så får jag kolla på hans och vi kan kaske byta! Håll tummarna!


♥ Kram Marie

1 kommentar:

Malin sa...

Kan tyvärr inte onsdag, ska till tandläkaren :( är de bara onsdagar du slutar tidigt?