torsdag 4 mars 2010

Längtar till sommaren nu!

Nu när solen tittar fram blir längtan till våren och sommaren ännu större. Det är fortfarande väldigt kallt ute men solen värmer och gör mig gladare! Längtar....

En bild på mig och älsklingen från i somras! ♥

Jag var hos min hudläkare igår och vi bestämde att jag inte ska fortsätta med min UV-behandling. Det har inte hänt något den senaste tiden och han tror att det kan påverka mig negativt istället, om jag har pressen att jag måste dit tre gånger i veckan och desstuom är det inte bra för övriga kroppens hud att utsättas för UV-strålar så ofta i längre perioder. Om jag däremot skulle få ytterligare vita fläckar så kan vi påbörja behandlingen igen. Det känns som ett bra beslut och det lyfte en börda från mina axlar, jag behöver inte stressa iväg dit efter jobbet :)

Efter jobbet igår gick jag en runda på stan och sen mötte jag T och vi tog en promenad hem till svärmor och fikade. Efter ett par timmar tog vi en promenad hem till mig, på vägen handlade vi kyckling och sallad som vi åt när vi kom hem. Resten av kvällen hängde vi framför tv:n och kollade på Halv åtta hos mig, Room service och Greys anatomy.

Idag ska ska jag hem och mata Findus och sen ska jag träffa Anna för att äta middag på kvarterskrogen. Det var längesen vi träffades och det är riktigt dåligt av oss eftersom vi bor 100 meter från varandra. Men nu har vi i alla fall varit duktiga och bokat in en dejt :)

Imorgon ska jag och Findus hem till mamma och pappa på middag. Dom ska ha gäster och det är vänner som dom har umgåtts med hur länge som helst, så jag känner också dem bra! Förmodligen sover vi över där för T ska iväg och träffa en kompis.

På lördag ska jag försöka att hinna med lite ärenden och sen ska vi hjälpa svärmors väninna att flytta från Trelleborg till Malmö, som tur är får hon hjälp i Trelleborg så vi behöver bara hjälpa till med inflytt! På kvällen ska vi till T´s kusin Jörgen och hans flickvän Johanna. Ska väl hämta någon mat, snacka skit och kolla in Melodifestivalen. Jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt för jag tycker att det är för många delfinaler och andra chansen och sånt trams så jag har valt att bara se finalen. Men kommer man bort får man ta seden dit man kommer. Blir säkert jättetrevligt!

Ha en fortsatt bra dag!

♥ Kram Marie

1 kommentar:

Malin sa...

Tycker också de är tramsigt med en massa delfinaler och mög, ändå bara en vinnare i slutet ju. Men jag tänkte fråga om du kanske ville fika någon dag? en dag nästa vecka kanske?? vi måste ju snacka ikapp oss! Skilnaden är att i lasange är de platter man lägger mellan och i lassangette är de typ som krossade platter:P haha fatta du? mer som pasta :P Jag hade glömt vem de var som hade filmerna faktiskt så de var därför jag skrev ut de:P men nu vet jag ju vart dom är :D