tisdag 16 februari 2010

Min lediga dag

Idag har jag varit ledig från jobbet och jag hinner verkligen med mycket då! Vaknade vid nio och åt frukost, plockade undan, plockade ihop tvätten och städade. Jag gick ner en timme innan min tvätttid för att ställa tvätten i källarförrådet och sen åka lite ärenden, mötte min granne och hon sa att jag kunde börja tvätta direkt :) Perfekt, jag slängde i första rundan tvätt och beger mig ut till bilen... PARKERINGSBÖTER!! Jag har haft körkort i 9 år och aldrig fått böter, denna (pip) datumparkeringen..jaha, då var man 500:- fattigare men jag får ju skylla mig själv. I alla fall åkte jag till möllan och köpte hårfärg och lite annat, laddade mitt busskort på skånetrafiken, handlade lunch på Pressbyrån och åkte till min UV-behandling. På vägen hem ringde mamma och berättade att hon och pappa tänkte köpa en ny dammsugare till mig i namnsdagpresent och det är ju inte helt fel för jag behöver verkligen en ny. Vi ska åka ut och kolla nästa helg förmodligen! Jag var lagom hemma igen till första tvätten var färdig och sen blev det lunch och så var andra tvätten färdig. Nu har jag precis duschat och sitter med färgen i håret. Älsklingen kommer snart hit efter sitt besök på arbetsförmedlingen och sen blir det mys för hela slanten :) Fick två filmer från LOVEfilm hemskickade idag så det blir säkert film och pizza ikväll!!

Ha en fortsatt mysig dag!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: