tisdag 12 januari 2010

Längtar till våren!

Nu är jag riktigt trött på vintern, det är kallt och det har snöat hela morgonen och förmiddagen.. det är verkligen inte alls kul! Jag gillar snö under julhelgen, då är det mysigt och hör liksom till, man kan sitta inne framför en brasa med familjen och bara mysa, men nu när man ska ta sig till och från jobbet är det verkligen inte alls det jag önskar mig!

Findus klarar sig bra hemma själv om dagarna nu, jag tror faktiskt att han sover större delen av tiden för när jag kommer hem är han jättehungrig (han har torrfoder men vill ha blötmat) och busig! Skönt att allt fungerar som det ska och nu haltar han minsann inte alls längre, han hoppar och skuttar och springer runt i hela lägenheten som en liten raket!Jag har plockat undan alla julsakerna men inte orkat bära upp kartongen på vinden än, får väl ta och göra det idag när jag kommer hem.

Nu längtar jag till vår och påsk så man kan pynt just och fint istället :) Jag såg att min närsta granne skulle flytta, det var flyttkillar där tidigt i morse, och jag blev så sugen på hennes lägenhet.. det är en genomgående tvåa med fransk balkong och verkligen precis bredvid mig!


Nä nu måste jag arbeta lite. Ha en fortsatt bra dag!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: