söndag 3 januari 2010

Gott Nytt År!!

Första inlägget detta året blev nr 400! Tänk att jag har lyckats dikta ihop så många inlägg..


Nu blommar min Amaryllis

Nyårsafton firades hos Jonas och Sabina med trerätters middag (heta räkor, hemmafixad rostbiff & potatisgratäng/potatissallad, pannacotta), champange och fyrverkerier vid tolvslaget och så partaj till kl 04.00 då jag kastade in handduken och tog en promenad hem i vinterkylan! Lyckat nyår, tack alla!

Igår hade vi svärfar och Susanne på middag, även det blev en mysig kväll med trerätters middag. Baconlindad sparris med permesanost, Helstekt fläskfilé med potatisgratäng och cheesecake. Vi spelade spel och umgicks till halv tolv. Lite mys på soffan med älsklingen och sen var det läggdags.

Nu sitter jag i soffan, Findus sover bredvid mig.. T är hos Niclas och Peter så det blir myskväll med chips och en film. Imorgon är det en halv jobbdag för min del, mamma fyller år så det ska vi fira och sen är jag ledig tisdag och onsdag. Det är skönt att börja lite långsamt efter långledigheten och nu kommer Findus att få klara sig själv under dagarna när jag jobbar. Men han är en duktig kille så det klarar han säkert utmärkt!



Spännande med datorn


Högst upp i klätterställningen för att plocka ut leksakerna


♥ Kram Marie

1 kommentar:

Mille sa...

Vad roligt det var att titta på bilder och läsa om lille Findus! Han verkar ju redan har gjort sig riktigt bekväm där hemma. Vill gärna träffa er båda så snart som går! Kram!