måndag 28 december 2009

Första veterinärbesöket

I morse var jag hos veterinären med Findus, han var jätteduktig när hon tittade på tänderna, i öronen och klämde på magen. När han fick vaccinationen höll jag honom och han jamade lite men sen var det bra igen. Han haltar nästan obefintligt nu och det känns verkligen bra! Nu ligger han i soffan bredvid mig och sover, världens sötaste lilla mys-katt är han!



Jag fick ett mycket otrevligt meddelande på min telefonsvarare imorse som gjorde mig lite upprörd och chockad och det har tagit en del energi under dagen, men nu är det förhoppningsvis ordnat och jag ska försöka att sluta tänka på det.

Jag och pappa åkte till Svågertorp och shoppade lite. Nu hade äntligen matskålarna till Findus kommit in, det blev även en sele med koppel och en fleecefilt till honom. Pappa passade på att handla en födelsedagspresent till mamma och så åt vi lite lunch på Food court. På vägen hem tvättade vi bilen, för imorgon är det dags för besiktning och då kan det vara trevligt om det i alla fall inte droppar smuts i huvudet på besiktningsmannen. Håll tummarna för att den går igenom!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: