måndag 1 juni 2009

Morsdag

Igår var det morsdag och jag hade redan planerat att jag skulle göra en boll av blommor till min mamma och lägga på ett fat. Jag åkte och köpte blommor på morgonen och det blev lila/rosa krysantemum och några gröna blommor som jag inte vet namnet på. Jag gjorde en lite mindre boll till min svärmor också och ändå blev det en hel bukett över till mig själv :) Det kallar jag för prisvärt! Båda två blev jätteglada och jag var också nöjd (Bilder kommer snart).

Vi åt lunch hos Ewa, det blev bakad potatis med creme fraiche (soltorkade tomater och fetaost), skinka, fetaost och oliver. Sedan åt vi middag hemma hos mamma och pappa, jag lagade lasange och så bakade jag en rabarberkaka till oss. En väldigt mysig dag!

Rabarberkaka:

2 ägg
1½ dl mjöl
1½ dl socker
3-4 rabarber

50 g margarin
1dl socker

Vispa ägg, socker och mjöl, häll i en pajform. Lägg i de skivade rabarberna. Skär bitar av margarinet och fördela över kakan, strö den sista deciliterna med socker över kakan och sätt in i ugnen. 175 grader, 40-45 minuter.

Inga kommentarer: