måndag 4 maj 2009

Långhelg

Nu har det hänt mycket även om det inte alls var längesen jag skrev sist. Valborgsmässoafton firade vi hemma hos Marcus, men det blev ingen utgång för vår del, vi åkte hem istället eftersom T skulle jobba dagen efter. När T åkte till jobbet vid 12-tiden så åkte jag hem till mamma och pappa där jag mötte kusin Anna. Vi åt lunch, solade och snackade skit :) Vi fick dessutom massor av färg! På kvällen hämtade jag T och vi åt middag hos mamma och pappa, kollade på så ska det låta och Humorgalan tillsammans.

Lördag morgon strax innan åtta vaknade jag av ett sms, det var någon från Securitas direkt som ringt och pratat in på min telefonsvarare att det fanns en vattenläcka på jobbet och att dom behövde komma in i lokalen. Jag hade inte mina nyklar med mig till T så jag ringde vaktmästaren som fick åka dit från Trelleborg. Jag mötte upp honom vid halv tio och det var vatten i princip överallt. Ingen kul syn alls måste jag säga. Men det kom ett företag hit och dammsög upp vattnet och satte ut avfuktare så vi jobbar som vanligt idag, med rör överallt. Inget hos oss blev förstört menvårt golv/trapphusets tak måste nog fixas.




Jag mötte upp T igen vid lunch och vi gick ut till parken och åt lunch och mös lite i solen. På kvällen var det dags för fest igen, denna gången hos Sabina och Jonas. Det blev dricka och "med andra ord" och kvällen avslutades på Slagthuset! Tyvärr ramlade Kelly och fick en hjärnskaning så hon fick åka ambulans till sjukhuset vid halv fem tiden.. stackare!

Igår fyllde mormor 75 år, jag gjorde ett litet blomsterarrangeman med rosor till henne och vi möttes allihop på Kajutan och åt en god middag. På kvällen blev det bara mys och film med T!



Efter jobbet ska jag på UV-behndling igen, man börjar se resultat nu, jag har fått små normalhudfärgade fläckar i de vita fläckarna så det är verkligen på rätt väg! Ska storhandla på Willys och sen åka hem och laga lite mat.

Kärlek! <3

Inga kommentarer: