torsdag 12 februari 2009

Arbetskläder

Hade planerat värst inlägget om våra arbetskläder idag, men nu är klockan så mycket så det får bli lite kort istället. Vi ska alla se likadana ut, sjukt fula vita byxor som sitter dåligt och en helt okej blå tröja/skjorta. Jag undrade idag om jag kunde få ha mina vita jeans till den båa tröjan istället och det får jag om dom är i samma stil som byxorna.. varför skulle jag ha ett par fula byxor hemma och varför är det viktigt att jag som sitter i en sjukt fin reception ska ha fula tandläkar-byxor på mig?? Nu ska jag ta med mig byxorna för godkännande och om dom inte får godkänt ska jag ut och leta tills jag hittar ett par som är snygga och får godkänt av chefen...

Idag fick jag kompensation för tisdagens besvikelse. Jag fick två naglar lagade och lite filning på de andra helt gratis :) Nu är jag nöjd och naglarna ska bli all-hjärtans-dag-röda. Till helgen är det två fester, en inflyttningsfest i morgon och en 20-års fest på lördag och så är det ju alla hjärtans dag på lördag dessutom så jag har gjort tre fina kort (bilder kommer på söndag) och i går var jag och T ute och handlade presenterna, det gick snabbt och smidigt men det sved lite i plånboken med så många presenter på en gång. Men jag hoppas att dom blir glada i alla fall.

Jag måste fortfarande komma på någon liten present till T, men jag har ingen aning om när jag ska hinna köpa den för imorgon ska vi hem till mamma och pappa på middag efter jobbet och sen direkt till festen, jag ska bara hem om och hämta Pannacottan som jag har gjort till efterrätt. Alla pratar så mycket om pannacotta och därför tyckte jag det var dags för mig att prova göra det, det var enkelt och ser väldigt gott ut. Det blev Vitchokladpannacotta och till det ska jag göra en varm hallonsås (dom gjorde det på "halv åtta hos mig" igår).

http://recept.nu/1.285818/elisabeth_von_satzger/efterratter_godis/agg_mejeri/vit_chokladpannacotta_med_sommarminnen

Inga kommentarer: